פתיחת סתימה בכיור בעזרת כלים מתאימים

פתיחת סתימה בכיור בעזרת כלים מתאימים

 פתיחת סתימה ראשית יש לפתוח את הסיפון

פתיחת סתימה בכיור היא לא דבר זר לרובנו. אפשר לראות כיצד כמעט ללא התראה כיור המטבח לא מעביר מים למערכת הביוב שמחוץ לבית וכיור האמבטיה מסרב גם הוא למעבר מים רציף. נראה כי עבודת אינסטלציה מסוימת יכולה לעזור כאן אם מישהו רוצה לפתוח את הסתימה באחד הכיורים בצורה מהירה וקלה יחסית.

 להבדיל מעבודות כוללות של שיפוץ אמבטיות הרי שסתימה בברז האמבטיה (או המטבח) דורשת פחות זמן ויכולת. מי שיניח דלי מתחת לסיפון (מתקן פלסטיק עגול או אליפסי שנמצא ממש מתחת לכיור), וינתק אותו בעזרת היד או בעזרת מפתח צינורות, יוכל לאסוף אליו את גומיית האטם ולתת למים שבכיור לנזול אל תוך הדלי.

 פתיחת סתימה שחרור הסתימה בעזרת הכלי שבוחרים

לאחר התחלת העבודה כפי שהוסברה לעיל אפשר לבחור באיזה כלי רוצים להיעזר על מנת להתמודד עם בעיית אינסטלציה מוכרת כמו סתימה בכיורים. חשוב להבין שבחירת הכלי היא לא תמיד שרירותית או סתמית מאחר ולעתים הדבר תלוי במיקומה של הסתימה. לכן יש לנסות לזהות איפה הבעיה האמיתית.

 אם הסתימה היא בסיפון עצמו הרי שבעזרת מברג או כלי דק ומעט ארוך נוכל לשחרר את הלכלוך שבסיפון. אם הסתימה היא בין הכיור לסיפון, אפשר לפרק את מסננת הכיור ואז לנקות את האזור כולו. כיום אפשר לרכוש חוטר שיכול לחדור לצנרות שונות ואז לפתוח גם סתימות שממוקמות באזורים כמעט בלתי נגישים.

פתיחת סתימה  התייחסות לסתימה בצינור הראשי

כאמור, סתימות במערכת אינסטלציה יכולות להיווצר גם במקומות שקשה להגיע אליהם. לשם כך נוצר החוטר הגמיש שיכול להיות מוחדר לתוך הצנרת ולהגיע למקומות בלתי נגישים. מי שרואה שהסתימה אינה בסיפון או באזור הכיור אלא בצינור הראשי, הרי שהוא יכול להיעזר בחוטר זה ולהחדירו בדחיפות קלות אל תוך הצנרת.

 כך אפשר לראות כיצד גם בעיית אינסטלציה בצינור ראשי היא אינה דבר שתמיד צריך לחשוש ממנו. בכל מקרה, תמיד כדאי לעצור לרגע ולנסות לזהות היכן סתימה מסוימת נמצאת או מהיכן מגיעה נזילה מסוימת. אלו רוב הבעיות המוכרות בתחום הרחב כל כך של אינסטלציה, ולכן ערנות של בעל בית או דירה, יחד עם פעולות מסוימות, יכולה לעזור בתיקון מהיר של בעיות שונות.

 יעיש עמוס שיפוצים ותיקונים  אינסטלציה,איתור נזילות