בין איתור נזילות עצמאי לתיקוני אינסטלציה עצמאיים

איתור נזילות כשמגלים שאחד הברזים דולף

בין איתור נזילות עצמאי לתיקוני אינסטלציה איתור נזילות שונות יכול להביא אותנו להחלטה לגבי הזמנה של איש מקצוע לביצוע של תיקונים שונים או לגבי כך שאנו רוצים לנסות ולתקן את הנזילה בעצמנו. חשוב לזכור שלאחר איתור נזילות מים גדולות אנו חייבים איש מקצוע מסוים, אך לגבי זיהוי עצמאי של נזילות מברז או מניאגרה ותיקונן אנו יכולים לעתים להסתדר בעצמנו.

בכל הקשור לברז, יש בראש ובראשונה לסגור את הברז הקטן שנמצא מתחת לכיור ומוביל אליו את המים ממערכת הצנרת. לאחר מכן מסירים את הכיסוי הדקורטיבי שעל הידית/ות וחושפים את ראש הברז. לאחר רכישה של ראש ברז כזה בחנויות המתאימות אפשר להשתמש במפתח שוודי ולהחליף את הראש. כך מחזירים הכול למקום ומזרימים מים בברז כדי לוודא שהנזילה מאחורינו.

גם ניאגרה נוזלת יכולה להיות דבר שניתן לתקן לבד

בלא מעט פעמים אנו רואים כיצד איתור נזילות בבית מוביל אותנו להבנה כי הניאגרה היא זו שנוזלת לה ללא הפסקה. גם כאן אין ממה לחשוש, אלא פשוט להחליט על בדיקה מהירה לאחר הסרת המכסה של הניאגרה. אם מזהים גומייה יבשה או קרועה, או אם מזהים שחלקי המנגנון כבר התרופפו בגלל גילם, הרי שיש לקנות חלקים מתאימים או מנגנון חדש.

החלפת גומייה נעשית לאחר הוצאת הקודמת בצורה זהירה והתקנת אחרת מבלי לפגוע בשאר חלקי המנגנון, ואילו החלפת מנגנון היא גם כן לא דבר מסובך. זאת מאחר והן על האריזה של המנגנון יש הוראות התקנה, ומעבר לכך סרטונים ומידע כתוב ומפורט באתרים שונים מקלים על כל אחד בדרך לתיקון הניאגרה הדולפת.

גם פיצוצים בצנרת יכולים לעתים להיות מזוהים מיד ע"י בעל הנכס

איש מקצוע שמגיע לספק שירותים של איתור נזילות מתקדם עושה זאת באמצעות ציוד חכם ומיוחד שאותו הוא רוכש. מצלמות טרמיות וחיישנים מתקדמים אחרים הם כאלו שמזהים במהירות את הרטיבות ואת הלחות שמשאירות נזילות שונות. כך מסמן לעצמו האינסטלאטור את מקום הנזילה ומבצע את התיקונים הנדרשים בהתאם.

בין איתור נזילות עצמאי לתיקוני אינסטלציה עצמאיים

בין איתור נזילות עצמאי לתיקוני אינסטלציה עצמאיים
כל הקשור לנושא של תיקונים לבית חדרי אמבטיה הם אתגר רציני לכל בעל מקצוע. בזכות ההבנה שאף

לגבי בעל בית או דירה, הרי שלעתים אפשר לזהות נזילה ע"י חיפוש בעין בלתי מזוינת וללא ציוד חדשני. כך מזהים חיבור שהתרופף ליד אחד הברזים, הברגה של צינור מסוים שנשחקה, סיפון שחלקיו נפגעו לאחר שנים מתחת לכיור, וכיו'. החלפה עצמית של חלקים פשוטים בצורה עדינה ומדויקת תביא לפתרון מהיר של נזילות כאלה.

עמוס יעיש מוסמך yaish2@nana.co.il
תרמוגרפיה אינפרא-אדום איתור תקלות
בחשמל ומערכות אינסטלציה איתור נזילות מים במבנים